Een professionele webshop met maatwerk API-integratie.

Het runnen van een webshop is niet altijd even gemakkelijk. Er komt veel bij kijken, wat veel tijd kost en waar expertise voor nodig is. Vooral wanneer je eigenaar bent van een goedlopende webshop, krijg je te maken met een stroom aan data dat goed verwerkt moet worden. Of het nu gaat om bestelgegevens, betaalgegevens of orderverwerking, de verschillende processen vergen veel handelingen om in goede banen te leiden. Daarbij krijg je ook te maken met processen die door elkaar heen lopen. Hierdoor loop je de kans dat je dubbel werk doet, dingen over het hoofd ziet en fouten maakt. Denk maar eens aan alle producten die in meerdere systemen ingevoerd moeten worden, om nog maar te zwijgen van het up-to-date houden hiervan in alle systemen. Dit kan gemakkelijker door gebruik te maken van de API-mogelijkheden van jouw webshop. Met een op maat gemaakte integratie krijg je een nog betere controle over alle processen die nodig zijn voor het beheren.

Wat houdt API in?

Een API is een afkorting die staat voor Application Programming Interface. Een API maakt het mogelijk om andere systemen en software een ‘ingang’ tot het systeem te bieden. Met deze ingang kunnen verschillende systemen met elkaar communiceren en gegevens uitwisselen. Om een API simpel uit te leggen, maken we vaak de vergelijking met een stekker en een stekkerdoos. Een stekkerdoos kan je zien als het systeem of de software. De stekker kan je in dit geval zien als de API. Als de stekker in de stekkerdoos past, dan kunnen ze met elkaar communiceren. Wereldwijd zijn er echter verschillende soorten stekkerdozen, waardoor deze niet altijd in elkaar passen. De documentatie van de API vertelt op welke stekkerdozen de stekker daadwerkelijk past.

Wat zijn de mogelijkheden met een maatwerk API-integratie?

Een van de grootste groepen dat gebruik maakt van API’s zijn webshops. Denk aan je eigen webshop, je kunt een mooie webshop ontwerpen en bouwen, maar daarmee ben je er nog niet. Je wilt je klanten bijvoorbeeld diverse betalingsmogelijkheden aanbieden. Hiervoor heb je koppelingen nodig met aanbieders van online betaalsystemen. Voor jou zelf zal het heel interessant zijn als je je webshop ook kunt koppelen met een CRM-systeem. Dit voorkomt bijvoorbeeld dat je klantgegevens dubbel moet invoeren. Een automatische koppeling met een ERP-systeem zal je nog meer werk uit handen nemen. Financiële gegevens worden in je boekhoudprogramma gezet, voorraden worden automatische geüpdatet en producten worden automatisch naar de webshop geüpload.

Kies voor maatwerk van Nubos

Nubos is specialist in het maken van maatwerk op de API’s van webshops. Jij geeft jouw wensen aan hoe jij je webshop wilt beheren en welke koppelingen je allemaal nodig hebt. Nubos maakt hier dan een op maat gemaakte oplossing voor. Hiermee maak je het jezelf gemakkelijk, verbeter je de klantenservice en zorgt voor een grote efficiëntie slag in de dagelijkse werkzaamheden. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor jouw webshop? Neem dan gerust contact met ons op. Klik voor direct contact op de chatknop of vul het formulier op de contactpagina in en laat je uitgebreid voorlichten wat Nubos voor jou kan betekenen.

Contact Info
adres
Ons adres:
Drieboomlaan 5
1624 BA Hoorn
Nederland
Stuur een bericht